miercuri, 11 iulie 2007

Primul dintisor


Primul dintisor, de fapt mai bine spun primii dintisori deoarece in majoritatea cazurilor cei doi incisivi centrali de jos apar odata, apare in jurul varstei de 6-7 luni. Din nou nu e o regula batuta in cuie, unii bebelusi se pot naste cu dintisori in timp ce altora pot sa le apara dintisorii dupa 8 luni...In orice caz exista cateva semne prevestitoare: bebelusul saliveaza din abundenta, musca orice prinde, are gingiile umflate, uneori febra si diaree. De exemplu am observat la baietelul meu gingiile umflate si albicioase inca de la 4 luni, insa dintisorii au aparut abia la 7 luni. Cu trei zile inainte sa strapunga gingia puiul meu a facut febra- 38,6- si diaree. I-am pus supozitor cu paracetamol si i-am masat gingia cu Dentinox sau Calgel. In cea de-a treia zi cand puiutul meu nu se mai putea opri din urlat de durere i-am dat Nurofen sirop si fenobarbital( caci baietelul meu e mai sensibil si e predispus la crize). In a patra zi se iveau deja doi coltisori albi si puiul meu rodea in sfarsit cu placere un cerculet medicinal pentru dentitie. Dintii apar pana la varsta de doi ani si mai tarziu, intre 6 si 8 ani, dintii de lapte vor cadea. O data ce au aparut primii dinti trebuie sa aveti mare grija ca ei sa creasca si sa se mentina frumosi si sanatosi. De aceea fluorul este foarte important caci intareste smaltul dintilor, dar numai medicul pediatru poate sa vi-l prescrie in cazul in care considera ca e necesar. De asemenea nu-i dati copilului zahar sau dulciuri mai ales inainte de culcare.

Niciun comentariu: