luni, 16 iulie 2007

Memoria


Am o memorie ingrozitor de proasta! Nu de putine ori mi s-a intamplat sa uit evenimente, persoane sau intamplari, ca sa nu mai vorbesc de unde am pus actele sau cheile...Zilele acestea mi-am dat seama cu spaima ca in curand vor incepe din nou cursuri si examene si m-am hotarat sa fac ceva pentru a avea o memorie mai buna. Am inceput prin a ma documenta si am aflat ca memoria se poate educa si, sper eu ca la cei 26 de ani ai mei nu e prea tarziu.
Studiile arata ca dintr-un material de invatat cel mai bine se retine ceea ce este la inceput si la sfrasit. Mijlocul are proportia cea mai mica in reamintire. Deci daca aveti mult de invatat incepeti si terminati cu ceea ce vi se pare mai dificil de memorat, sau trebuie sa stiti mai bine.
Impartiti-va materialul de memorat in portii egale pe toata durata timpului avut la dispozitie. Nu incercati sa memorati mult intr-o zi si putin in alta, caci inconsecventa poate dauna. Unde mai pui ca lasand pe maine ce poti face azi, se poate aglomera agenda si ajunge in imposibilitatea de a mai fi rezolvate problemele.
Faceti pauze regulate in care va destindeti cu ceva care va place.
Descoperiti care sunt orele din zi sau noapte in care randamentul e maxim si chiar in ce loc si conditii invatati cel mai bine.
Nu invatati in ultima zi inainte de termenul limita; mintea are si ea nevoie de odihna si relaxare; chiar daca vi se pare ca nu stiti destul sau ca ati uitat totul. E doar o parere.
Nu invatati mecanic ci logic. Asociati ideile, termenii, datele, cu ceva ce va este foarte familiar.
Exersati-va memoria prin jocuri simple. Ca si in alte activitati exercitiul este reusita pastrarii unei memorii bune. Cea mai veche tehinca de memorare pe care o foloseau in Roma Antica oratorii atunci cand doreau sa vorbeasca degajat si totusi sa nu uite nimic, este scoaterea ideilor principale sau a temelor si relationarea lor intr-un rationament.
Daca nu va puteti aminti ceva anume, nu incercati sa va focalizati asupra lui cu toate fortele, caci cu cat va veti stresa mai tare sa va amintiti cu atat se va "bloca" mai tare memoria dumneavoastra. Destindeti-va si ceea ce vroiati sa va amintiti va aparea ca din senin...
Planificati-va din timp urmatoarele ore sau chiar zile daca o puteti face; organizarea este antidotul uitarii.
Si...cica totusi nu e o rusine sa aveti agende cu planificari sau biletele lipite pe usa frigiderului asa ca va puteti face fara nici o jena listute cu prioritati si cu ce aveti de facut.

Niciun comentariu: